SOLNA SPORTDANSKLUBB

Solna Sportdansklubb - SSDK - är en 10-dans klubb ansluten till Svenska Danssportförbundet och Riksidrottsförbundet. Klubben är en ideell förening som undervisar barn och ungdomar i 10-dans i åldrar från 8 år och uppåt. Flera Svenska Mästare kommer från Solna Sportdansklubb i både Standard och i 10-dans.

10-dans består av två olika dansstilar. De Latinamerikanska danserna är Cha cha cha, Samba, Rumba, Pasodoble och Jive. Standarddanserna är Modern Vals, Tango, Wienervals, Slowfoxtrot och Quickstep.

Dansen är den mest jämställda idrotten med det allra minsta ”laget”. Här gäller samspelet mellan ”herren” och ”damen”. Dansen som idrott är unik på så sätt att den kräver stil, hållning, takt- och rytmkänsla tillsammans med styrka, balans och kondition.

För information om dansträning och nybörjargrupper tag kontakt med Inger Törnblom tel 08-25 65 77 alt. 0705 21 21 44.

Svenska tävlingar 2014

1/2 2014 GP Standard och Latin

Arrangör: Magic Göteborg

1/3 2014 GP Standard och Latin

Arrangör: GED Göteborg

29/3 2014 GP Standard och Latin

Arrangör: IMPE Helsinborg

26/4 2014 GP Standard och Latin

Arrangör: Q&Q Stockholm

31/5 2014 10-dans SM

Arrangör: BDF Borås

Senaste danstävling Solna Sportdansklubbs dansare
    DANSTÄVLING    VÅRA DANSARE

Björn Törnblom och Myran Törnblom - danstränare Kontakta Solna Sportdansklubb
    DANSTRÄNARE

Solna Sportdansklubb SSDK

Solna Sportdansklubb c/o Törnblom Lillsjönäsvägen 49 167 32 Bromma

Ordförande: Stellan Törnblom.

Övriga ledamöter: Inger Törnblom, Edde de Forest och Sofie Pemer.

Valveredning: Myran Törnblom

E-post till styrelsen»